Hoe bestellen?

Heb je een interessante voorstelling gezien in onze catalogus? Top! Bestellen kan eenvoudig op onze website. Het enige wat je moet doen is een account aanmaken met je studentenmail en nadien kan je voor elke voorstelling tot 2 tickets bestellen. De start van de ticketverkoop vindt telkens plaats op de tweede maandag van het academiejaar om 20u. Kijk ook zeker op onze pagina op facebook voor updates of word lid van onze Last Minute facebookgroep. Sommige voorstellingen zijn heel populair, snel zijn is dus de boodschap. Om alles vlot te laten verlopen hebben we enkele richtlijnen en afspraken opgesomd: lees dit dus zeker eens goed door!

Ticket bestellen

De catalogus wordt voor het hele semester online gezet. Op dit moment maak je dus best al je keuzes voor het hele semester. Je kan gedurende het hele semester bestellen, maar de bestellingen voor een bepaalde voorstelling worden afgesloten om 23:59 op de dinsdag van de week voor die voorstelling. Daarna kan je dus niet meer bestellen.

Voorbeeld – Voor een voorstelling op donderdag 10/10 kan je bestellen tot dinsdag 8/10 tot 12 uur ’s middags. Je kan je ticket dan vanaf donderdag 3/10 afhalen tijdens een permanentie. Je kan je ticket pas afhalen vanaf 1 week voor de voorstelling. De derde permanentie ervoor dus. Je hebt hiervoor twee permanenties de tijd. De derde en laatste permanentie voordat de voorstelling plaatsvindt, kunnen enkel nog personen van de wachtrij om hun tickets komen. 

Een account kan je enkel aanmaken via een e-mailadres van je hogeschool of universiteit, zo zijn we zeker dat jij nog (een Gentse) student bent. Andere e-mailadressen zullen dus niet aanvaard worden bij het registreren. Het aanmaken van een account impliceert dat je akkoord gaat dat Cultour je e-mailadres met de betrokken cultuurhuizen van wie je een ticket hebt gekocht, mag delen. Wij worden hiertoe genoodzaakt om contact tracing mogelijk te maken. Problemen bij registreren kunnen steeds gemeld worden aan info@cultour.be.

Je kan per voorstelling maximum twee tickets bestellen. Voor studentenverenigingen geldt een andere regeling: zij kunnen per voorstelling maximum vijf tickets bestellen. Tijdens het bestellen krijg je meteen een bevestiging dat je tickets effectief zijn besteld. Indien alle tickets uitverkocht zijn, krijg je de optie om je in te schrijven op de wachtlijst. Zodra meer tickets vrijkomen of iemand zijn bestelling annuleert, wordt de eerstvolgende op de wachtlijst gecontacteerd. In je accountoverzicht kan je jezelf verwijderen van die wachtlijst.

Opgelet: het is niet omdat wij geen tickets meer in de aanbieding hebben, dat heel de voorstelling al uitverkocht is! Als je zeker wilt zijn van je plekje in een voorstelling, kan je nog steeds bij het cultuurhuis zelf een ticket bestellen. Deze zijn wel wat duurder, maar ook zij hebben aantrekkelijke studententarieven. Via onze catalogus vind je steeds een link naar de website van de voorstelling. 

Tickets Betalen

Heb je tickets kunnen scoren? Geweldig! Het volgende is betalen. In je bevestigingsmail en bij je persoonlijke account vind je alle betaalinformatie terug, maar we zetten die hier nog eens voor de zekerheid:

De tickets worden betaald op het rekeningnummer van Cultour (BE49 7370 3805 5971). De mededeling bij de betaling bevat altijd de volgende gegevens:

  • Voor- en familienaam
  • Voorstelling
  • Aantal tickets

Dit zorgt ervoor dat we de betaling gemakkelijk kunnen terugvinden in het geval van onduidelijkheden. MAAR we kijken dit niet meer na op voorhand, je dient dus met een betalingsbewijs (screenshot) naar de therminal te komen en enkel op vertoon van betalingsbewijs krijg je je ticket(s).

Tickets afhalen

De tickets zijn in de Therminal beschikbaar vanaf week voor de voorstelling. We houden een permanentie op dinsdag (17:00-19:00) en donderdag (17:00-19:00). We sturen je hiervoor nog eens een herinneringsmailtje, waarop je kan zien welke tickets van welke voorstellingen opgehaald kunnen worden! 

Laat ons zeker weten als je niet naar onze permanentie kan komen. Dan kan je iemand een volmacht geven om de tickets op te halen, of leggen we een ander moment vast. Toch één van onze reminders niet gezien en dus vergeten je tickets op te halen? Geen nood, in de tweede permanentie sturen we je een berichtje om een nieuw ophaalmoment vast te leggen. Wanneer je hier echter niet op reageert, worden je tickets aan de volgende in de wachtrij aangeboden. Deze plaatsen leeg laten zou immers zonde zijn!

Onduidelijkheden? Stuur gerust een mail naar info@cultour.be, of contacteer ons via facebook!